вторник, 17 мая 2022 г.

 Вишивка під час війни 

Щороку в третій четвер травня в Україні важлива подія - День вишиванки. 2022 року вона припадає на 19 травня. Вишиванка - оберіг українського народу, символ здоров'я, краси та щасливої долі.

Давня вишиванка

Надія Козак

Вероні Гутор присвячую...

Вишиванку я виймаю зі старої скрині
Та й дивлюся – в ній відбита доля України:

Вимочена в зимних водах, витрясена вітром, 
Випрядена, висукана на промінні світла;

Перекраяна віками, часом перешита,
Увібрала в себе взори давні й розмаїті...

Полотно сиробіленьке вишите хрестами,
То сорочка так сплакнула чорними нитками.

І листочки потемнілі як сліди лишились...
А на весни повернуло – пагінці ожили;

Заврунились між колюччям пуп’янки на пруттях –
Дивні ружі зайнялися на жіночих грудях...

Рукави, мов ясні крила, взялись квітоньками.
Наче пісня чорнобрива, що живе між нами, –

Сокровенна вишиванка з дорогого краю. 
Отакі мережу думи, як її вбираю...

Ці реліквії правдавні – в долях наших з кров’ю.

В них-бо серце України – зіткане любов’ю.

 

А ще – кожна вишивка – це своя власна історія. Саме з таких історій і складається і історія нашої України.

Рятуючись від бомбардувань, вишивальниця з Харкова Тетяна Чорна забрала з собою бабусину столітню вишиту сорочку. Це один із найбільших родинних скарбів – розповіла жінка.

Тетяна Чорна у Кропивницький приїхала з Харкова. Зі слів жінки, виїхала 25 лютого.

Тетяна – бухгалтерка, захоплюється українською вишивкою: "Друга моя любов – це вишивка. Моя бабуся вишивала колись і, так сталося, що я щось вмію і знаю як це робити. Зацікавлена в тому, щоб люди навчилися, я почала в Харкові робити майстеркласи".

Рятуючись від війни, показує, забрала з собою вишиту бабусею сорочку. Їй більше сотні років: "Бабуся народилася 1902 року. А вишивала вона її до заміжжя. Вийшла заміж у 1918-му чи 19-му році. Пережила два Голодомори, берегла сорочку "на смерть". Це реальна цінність, я золото з дому не взяла , а її взяла. Цінність в тому, що на Слобожанщині лишилось дуже мало таких надбань".

Якщо хочете дізнатись більше – тисніть на посилання

https://suspilne.media/220673-hocu-sob-ludi-comu-vcilisa-u-kropivnickomu-pereselenka-z-harkova-vcit/

                  

Комментариев нет:

Отправить комментарий